Nyt fra formanden

Kære medlemmer

Sommeren nærmer sig med hastige skridt, og det første halvår af 2018 lakker så småt mod enden. Jeg vil derfor benytte lejligheden til at give jer en kort status på, hvad der sker i foreningen, og hvad bestyrelsen, sekretariatet og jeg i øjeblikket arbejder med.

Ny næstformand på vej
Siden generalforsamlingen har et bestyrelsesmedlem trukket sig fra bestyrelsen – af personlige årsager. Det er sket i ro og orden. Tidligere næstformand Michael Freudendal er blevet valgt af bestyrelsen til at bistå Forretningsudvalget i en overgangsperiode på seks måneder. Vi har valgt at udskyde valget af næstformand til det bestyrelsesseminar, der afholdes den 8.-9. juni, da de fleste medlemmer i bestyrelsen er nye.

Hvad laver vi?
I øjeblikket arbejder bestyrelsen og sekretariatet på en lang række forskellige opgaver. Vi er i gang med et nyt arbejdsprogram og nye handleplaner, som alle medlemmer vil få indsigt i, når de er klar. Vi forbereder bestyrelsesseminaret den 8.-9. juni. Vi er i gang med at udvikle hjemmesiden med mere tilgængelig information til medlemmerne samt at overføre data til den nye ”Find psykoterapeut”-funktion. Vi er i dialog med andre foreninger og samarbejdspartenere om deltagelse i debatter på Folkemødet på Bornholm. Vi planlægger og laver markedsføring af Jubilæumskonferencen. Derudover er der al den daglige drift – vi taler i telefon med medlemmer om alt fra den nye persondataforordning til jobsøgning, taler med kommende psykoterapeutstuderende, planlægger og afholder fyraftensmøder og kurser, tager os af nye ansøgere, ind- og udmeldelser, dialog og møder med alle frivillige udvalg mm.

I løbet af den sidste måned har bestyrelsen og jeg desuden brugt tid på at finde en ny sekretariatschef. Hun hedder Vibeke Lubanski, og vi glæder os meget til at arbejde sammen med hende. Du kan læse mere om ansættelsen af Vibeke Lubanski her.

Invitation til Åbent Hus
Vi forsøger altid at samle de væsentligste detaljer i nyhedsbrevet, når vi har noget nyt at fortælle, men vi må konstatere, at informationsbehovet fra foreningen er forskelligt fra medlem til medlem.

Derfor vil foreningen – som tidligere – åbne dørene til Åbent Hus den 21. juni kl.15-17, hvor det vil glæde mig at se så mange af jer som muligt. Her vil det være mulighed for at få en god dialog med mig og sekretariatet over en kop kaffe, og man kan få indblik i vores arbejde, komme med ideer og indspark, som vi kan bruge i det fremadrettede arbejde med at styrke foreningen.

Har du spørgsmål eller gode ideer, men ikke mulighed for at deltage i Åbent Hus, skal du være mere end velkommen til at kontakte mig eller sekretariatet på mail eller telefon. Dette gælder i øvrigt altid for alle medlemmer.

Med venlig hilsen,
Pia Jeppesen