Når etikken bliver synlig – Foredrag med Jacob Birkler

Dansk Psykoterapeutforenings 25 års Jubilæumskonference
Den 15. september 2018 kl. 9.15 – 10.45
Konventum, Gl. Hellebækvej 70, 3000 Helsingør

Som professionel behandler står man ofte i svære etiske situationer. Situationer, hvor der skal træffes nogle vanskelige valg, og hvor man som person bliver sat på en hård prøve. Vores grundværdier såsom respekt, ansvar og professionalisme udfordres, hvor det jeg skal eller bør gøre ikke hænger sammen med det, jeg kan gøre.

Men hvad kendetegner disse etiske situationer, og hvordan håndterer man dem?

Det kan du blive klogere på, når Jacob Birkler, cand.mag i filosofi og psykologi, holder foredrag ved Dansk Psykoterapeutforenings 25 års Jubilæumskonference den 15. september 2018.

Med sit foredrag vil Jacob Birkler bidrage til en større forståelse for det, som specifikt kendetegner hverdagens dilemmaer og ikke mindst, hvordan disse vanskelige situationer kan håndteres på forskellig vis. Herunder selvsagt en række relevante etiske refleksioner såvel som måder hvorigennem der kan arbejdes med etik.

Se det fulde program og køb billet til Jubilæumskonferencen her

Om Jacob Birkler

Jacob Birkler er cand.mag. i filosofi og psykologi og har en ph.d. i medicinsk etik. Han har skrevet en lang række bøger om filosofi og etik i sundhedsvæsenet. For nylig udkom bogen Etik i psykiatrien. I 2010-2016 var han formand for Det Etiske Råd. Jacob Birkler er en efterspurgt foredragsholder og er tillige klummeskribent i Kristeligt Dagblad