Dialogmøde om et nyt familieretligt system

Nyhed

I fredags deltog foreningen i et dialogmøde der omhandlede det Regeringens forslag til at nyt skilsmissesystem.

Dansk Psykoterapeutforening var inviteret sammen med mange andre organisationer og foreninger, som alle havde givet input til udformning af det nye system.

I Dansk Psykoterapeutforening er vi især interesseret i de personer som skal være børnesagkyndige, men også de personer som skal håndtere konflikt – og rådgivningsrummet. I vores input til Børne – og Socialministeriet har vi derfor også skrevet at de personer der skal varetage disse opgaver skal være kompetente og faglig stærke, og de skal kunne varetage opgaverne fra et menneskeligt perspektiv, og ikke kun juridisk.

Vi skriver også til ministeriet, at det med fordel kunne være personer med en efteruddannelse som psykoterapeut. Men vigtigst er nu en gang af det er fagfolk med uddannelse og kompetencer inden for området.

Forslaget til det nye familieretlige system skulle være færdig forhandlet i efteråret. Vi ser frem til resultatet.