Psykoterapeuter til Dansk Sundhedssikring

Nyhed

I Dansk Psykoterapeutforening har vi løbet af 2016 haft et samarbejde med Dansk Sundhedssikring omkring brugen af psykoterapeuter. Der har været tale om et pilotprojekt om en række stressforløb.

Dansk Sundhedssikring ønsker at fortsætte og udvide samarbejdet med Dansk Psykoterapeutforening. Derfor skal flere medlemmer tilknyttes Dansk Sundhedssikring i hele Danmark. Rammen for samarbejdet med Dansk Sundhedssikring er en timepris på 600 kr. inkl. moms. Man er med aftalen ikke garanteret et vist antal klienter. Den enkelte MPF’er indgår selv en aftale med Dansk Sundhedssikring. Konkret er der behov for en eller to medlemmer inden for følgende geografiske områder:

• København
  • Ballerup, Brøndby, Høje Tåstrup
  • Odense
  • Århus
  • Aalborg
  • Horsens
  • Kolding
  • Herning/Silkeborg

Kravene til MPF’erne tilknyttet Dansk Sundhedssikring er følgende:

• En sundhedsfaglig grunduddannelse eller uddannelse som socialrådgiver og lærer
  • En efteruddannelse i håndtering af stress, chok/traume terapi eksempelvis Somatic Experiencing eller lignende.
  • Mindst fire års erfaring i at arbejde som psykoterapeut
  • Selvstændig praksis i en af ovenstående byer

Derudover skal du have mulighed for at give tilbagemeldinger til klienter indenfor 24 timer og opstarte behandlingsforløb inden for en uge.

I Dansk Psykoterapeutforening bistår vi Dansk Sundhedssikring med rekrutteringen baseret på kravene til ansøgerne. Hvis du derfor har selvstændig virksomhed i en af de ovenstående byer, har den nødvendige efteruddannelse og kan leve op til de øvrige kriterier, kan du sende en ansøgning.

Send dit CV og en kort ansøgning til kontakt@dpfo.dk senest fredag den 20. januar 2017. Vi vender hurtigst muligt tilbage til dig herefter. Senest i februar måned skal aftalerne med Dansk Sundhedssikring være på plads.