Ny formand for Dansk Psykoterapeutforening

Nyhed

Det bliver 59-årige Pia Jeppesen, der fremover skal repræsentere landets 1.600 psykoterapeuter. Hun er valgt som ny formand for Dansk Psykoterapeutforening – en post, som hun især vil benytte til at øge kendskabet til psykoterapien.

Dansk Psykoterapeutforening har på den ordinære generalforsamling den 5. marts 2016 valgt Pia Jeppesen til at stå i spidsen for de danske psykoterapeuter. Hun tiltræder formandsposten med det samme og afløser Erik Wasli, der træder af efter syv år på formandsposten.

Pia Jeppesen har siden 2015 været næstformand i foreningen. Hun har haft en afgørende rolle i professionaliseringen af foreningen, der skal bidrage til at øge kendskabet til psykoterapi og sætte psykoterapeuternes faglighed på den offentlige dagsorden. En vision, hun som nyvalgt formand vil arbejde målrettet mod at realisere.

”I en tid, hvor stadig flere danskere slås med psykiske problemer, ligger der en vigtig opgave forude med at styrke den mentale sundhed – en opgave, som psykoterapeuterne både kan og vil være med til at løfte. Jeg øjner rigtig mange åbne døre og nye muligheder for alliancer med andre sundhedsaktører, der kan synliggøre psykoterapeuterne i Danmark, så flere danskere fremover føler sig lige så trygge ved at vælge en psykoterapeut som andre aktører på sundhedsområdet” siger Pia Jeppesen.

Pia Jeppesen er uddannet psykoterapeut hos DIPU, Dansk Institut for Psykoterapi og Uddannelse, og har en specialuddannelse i parterapi. Hun har desuden læst HD i regnskabsvæsen og cand.merc.aud. på CBS og har en lang karriere bag sig fra flere store private organisationer, hvor hun har arbejdet med ledelse, HR og økonomi.

DSCF1081
Pia Jeppesen